"Omarm de chaos". Een (foto)verslag van het ondernemersevent met Ruud Veltenaar.

‘Ruimte maken voor groei. Morgen meer weten dan vandaag.’

‘Ruimte maken voor groei. Morgen meer weten dan vandaag.’

‘Ruimte maken voor groei. Morgen meer weten dan vandaag. Als je medewerkers groeien, groeit ook je bedrijf. Dat vraagt flexibiliteit, van je medewerkers én van je bedrijfsadviseur.’

René Laenen is een echt mensen-mens. Bij DESK verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding. Sterk in communicatie en organisatie en heeft het vermogen om emoties van anderen te identificeren, te begrijpen én te kanaliseren. Dat laatste is een vereiste om bepaalde doelen te behalen. Als directeur moet je uiteindelijk het bedrijf goed laten presteren.

Bijna acht jaar geleden heeft hij deze nieuwe uitdaging in een totaal vreemde branche, met beide handen aangegrepen. René: ‘Ik heb niet lang getwijfeld. De vraag kwam op een goed moment. Ik kende de eigenaar Ruud Kreuwels al heel lang en ik heb veel respect voor hem als ondernemer. Zijn visie, creativiteit, oog voor innovatie en lef heeft, samen met loyale en betrokken medewerkers, DESK groot gemaakt: een bedrijf dat promotionele campagnes uitvoert voor gerenommeerde internationale A-merken.’

 

Flippo’s, pannenset, VR-bril

René vervolgt: ‘Iedereen kent vast nog wel de succesvolle Flippo-actie uit het verleden of een eigentijdse actie waarbij je een VR-bril krijgt bij aanschaf van een nieuwe GSM, een luxe pannenset bij aanschaf van keukenapparatuur, geld terug bij aankoop van bijvoorbeeld een tv, koelkast of andere huishoudelijke elektronica of een combinatie van voorgaand. Wij faciliteren het hele traject.’

En dan te bedenken dat Ruud Kreuwels ooit als start-up begonnen is in zijn huiskamer. ‘Voor ontvangst van klanten werden de meubels verhuisd en veranderde de kamer in een kantoor’, vult hij lachend aan.

Die tijden zijn veranderd. In Maastricht ligt een mega groot magazijn en diverse kantoren, bemenst door een team van ervaren medewerkers, om alle opdrachten te kunnen verwerken. Grote merken geven hun werkzaamheden met vertrouwen uit aan DESK. Het bedrijf beschikt over een track record waar je u tegen zegt.

 

Meebewegen met markt

René: ‘Dat betekent dat wij aan hele hoge verwachtingen moeten voldoen. Wij adviseren klanten over alle mogelijkheden, zijn continu bezig met innovaties en moeten flexibel en snel kunnen inspelen op een steeds sneller veranderende wereld. Digitale ontwikkelingen, automatisering en robotisering zijn van grote invloed op de processen van ons bedrijf. Die ontwikkelingen vragen niet alleen van onze medewerkers de nodige flexibiliteit en innovativiteit, maar ook van onze bedrijfsadviseur c.q. accountant.

Vanaf de start van DESK is Euregio HabetsRoyen onze bedrijfsadviseur en sparringpartner. Je kunt met recht spreken over een duurzame, warme relatie met zowel Ger Penders als Joyce den Harder. En niet alleen met deze partners/eigenaren maar ook met hun medewerkers. Dat zijn kundige en fijne mensen. Mandie Frijns van kantoor Berg & Terblijt bijvoorbeeld. Hij heeft ons geruime tijd intensief ondersteund als interim controller en de hele administratie van DESK mee in de steigers gezet.’

René maakt het belang van betrouwbaarheid nog eens duidelijk. ‘Wij werken dagelijks met consumentendata waarmee wij uiterst zorgvuldig moeten omgaan. Dat verwachten wij ook van bedrijven die gegevens van onze werknemers verwerken, bijvoorbeeld voor de loonadministratie.

 

Salarisloket – een meerwaarde

Het digitale salarisloket van Euregio HabetsRoyen – uiteraard AVG proof – is een perfecte oplossing hiervoor. Het is een gebruiksvriendelijk programma, dat ons veel tijd bespaart, fouten voorkomt en waarbij je zowel actuele als historische loongegevens onmiddellijk ter beschikking hebt.

Via dit portal kunnen wij op een veilige manier gegevens uploaden en wordt er geen vertrouwelijke informatie gedeeld via de mail. Een hele geruststelling.
Ook medewerkers kunnen via dit portal, met een persoonlijke inlogcode, over hun salarisgegevens beschikken. Voor ons bedrijf heeft het loket zijn meerwaarde al bewezen.’

Neemt niet weg dat er altijd verbeteringen mogelijk zijn. René zou het bijvoorbeeld praktischer vinden als hij alle gegevens en bijlagen van nieuwe medewerkers in één keer zou kunnen uploaden. ‘Dat moeten ze toch kunnen voorprogrammeren?’
Gelukkig staat Euregio HabetsRoyen open voor suggesties van klanten. Op die manier werken we samen aan de verdere ontwikkeling van het salarisloket.
‘Daar heb ik alle vertrouwen in, zoals altijd bij Euregio HabetsRoyen.’

 

 

 

Interview: Lilian Zeekaf